wedstrijdverslagen

Klick ‘15/JES 1 wint van kampioen Heumen 1

Op zondag 21 mei klonk het fluitsignaal voor de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen voor de dames van Klick’15/JES 1. Dit keer was de tegenstander Heumen 1. Een bekende maar vaak pittige tegenstander voor de thuisploeg. Zowel in de binnen- als de buitencompetitie is Heumen 1 kampioen geworden en promoveert het team dus naar de hoofdklasse. Voor beide teams stond er vandaag niks meer op het spel. Vol vertrouwen en goede moed startte Klick’15/JES 1 de wedstrijd. De score werd door de thuisploeg geopend: 1 – 0, waar Heumen 1 direct antwoord op had: 1 – 1. Een goede fase van Klick’15/JES 1 volgde. Hoewel er veel meer kansen waren dan dat ze werden benut, wist het team wel een gat te slaan: 4 – 1. Heumen 1 liet zich echter niet uit het veld slaan. Een aantal tactische wissels resulteerden in een doelpuntenregen aan de kant van Heumen 1. De tegenstander wist terug te komen tot 4 – 6. Met nog een aantal minuten op de klok lukte het de thuisploeg om met gelijkspel de rust in te gaan: 6 – 6. Een tweede helft waarin nog alles mogelijk was. Het eerste doelpunt na rust werd wederom gemaakt door Klick’15/JES 1: 7 -6. Gedurende de hele tweede helft waren beide teams aan elkaar gewaagd. Aan beide kanten werden er slordigheidsfouten gemaakt en de teams wisten ook lang niet alle kansen te benutten. De 9 – 9 werd gemaakt door Klick’15/JES 1 en de vakken wisseleden. Al vrij snel scoorde de aanval van Klick’15/JES 1 middels een afstandsschot de 10 – 9. Met nog een paar minuten op de klok steeg de spanning. De dames mochten geen fouten meer maken. Uiteindelijk klonk het verlossende fluitsignaal. Met een eindstand van 10-9 weet Klick’15/JES 1 te winnen van kampioen Heumen 1.

Een mooie overwinning voor Klick’15/JES 2

Op de zondagmorgen, 21 mei, begon de wedstrijd voor Klick’15/JES 2 al vroeg. De dames van Heumen 2 waren zeker geen onbekenden. Klick’15/JES 2 had dan ook al in de binnencompetitie van Heumen 2 gewonnen. De dames hadden dan ook als opdracht om niet te veel druk te geven voor het schot en alert te zijn op de doorbraak. De dames hadden een doel voor ogen en daar gingen ze voor knallen. Het doel was namelijk om te winnen. Heumen 2 begint de wedstrijd met een afstandsschot en komen hiermee op 0-1 voorsprong. Daar hebben de dames van Klick’15/JES 2 een antwoord op, ze komen door een afstandsschot en twee doorloopballen op een voorsprong. Beide teams blijven knokken voor de winst. Net voor de rust staan de teams gelijk met 3-3. Toch wordt er nog een mooi afstandsschot gescoord door de dames van Klick’15/JES 2. De ruststand is 4-3. De eerste 10 minuten na de rust zijn cruciaal om de wedstrijd in handen te krijgen. Dus moest iedereen scherp blijven. De aanvallen duurden lang en er werden veel kansen gecreëerd die helaas niet afgemaakt werden. Ook de verdediging was hard aan het werk.  De stand loopt gelijk op en de spanning blijft. Er valt nog een korte kans aan de kant van Klick’15/JES 2. Voor de laatste minuut werd er een time-out aangevraagd en werden de dames van Klick’15/JES 2 nog goed toegesproken. Er moesten geen fouten gemaakt worden en ze moesten nog even fel blijven. Gelukkig was daar het eindsignaal en hebben de dames van Klick’15/JES 2 de punten thuis kunnen houden. Eindstand 6-5.

ODIO D2 – Klick’15/JES D1 1-0

Zaterdag 20 mei zijn we met de D1 afgereisd naar Millingen aan de Rijn. Onze tegenstanders (Odio) en wij konden beide nog voor het kampioenschap gaan dus we wisten dat het een spannende wedstrijd ging worden. De eerste helft ging gelijk op, we kregen 2 strafworpen mee maar deze hebben we helaas niet benut, net zoals de andere kansen die we kregen. Gelukkig deed Odio hetzelfde waardoor de eerste helft eindigde in 0-0. De 2de helft ging weer gelijk op. We kregen veel kansen, maakte mooie aanvallen alleen lukte het ons niet om te scoren. Odio lukte het na 10 minuten wel, 1-0. We hebben gestreden maar helaas hebben we er geen gelijkspel meer van kunnen maken. Volgende week gaan we er weer tegenaan om de puntjes wel mee naar huis te nemen!

Wedstrijduitslagen Klick ‘15/ JES

10.00u. SVO D2 – Klick’15/JES D1

Zondag 21 mei

Geen wedstrijden

Geen reacties op "wedstrijdverslagen"

Wil je iets over dit bericht zeggen?

Some html is OK